Käyttöehdot

Voimassa 10.11.2021 alkaen.

Yleistä

Näitä tilausehtoja sovelletaan kaikkiin Finlayson Oy:ltä (Y-tunnus: 1832849-3) tehtyihin verkkotilauksiin sivustolla www.finlayson.fi. Tilaajan on oltava vähintään 18-vuotta. Yrityksen ja Finlayson Oy:n välisiin kauppasopimuksiin sovelletaan erillisiä sopimusehtoja. Tuotteitamme ei myydä jälleenmyyntiin.

Asiakasta sitoo tilauksen tekohetkellä voimassa olevat sopimusehdot, joihin asiakkaan tulee tutustua ennen tilauksen tekemistä. Finlayson Oy pidättää oikeudet sopimusehtojen muutoksiin.

Yritystiedot

Finlayson Oy
Nilsiänkatu 15
00510 Helsinki
Y-tunnus: 1832849-3

Tuotteiden hinnat ja saatavuus

Tuote on tilattavissa verkkokaupasta, kun sen voi lisätä ostoskoriin. Lisäksi näytämme tuotesivulla myymäläkohtaista saatavuutta. Pyrimme aina näyttämään tuotteiden saatavuuden mahdollisimman tarkasti, mutta joskus saldovirheitä saattaa ilmetä. Näissä tapauksissa hyvitämme toimittamattoman tuotteen/tuotteet ja ilmoitamme asiakkaalle tapahtuneesta. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hinnanmuutoksiin.

Toimitustavat ja -kulut

Postin pakettiautomaatti
Tilaus toimitetaan Postin pakettiautomaattiin, toimitus maksaa 4,90 €. Mikäli tilauksen arvo ylittää 75 €, on toimitus ilmainen. Jos tilaus on liian suuri pakettiautomaattiin tai se on täynnä, tilaus toimitetaan lähimpään Postin noutopisteeseen tai toisenn pakettiautomaattiin. Tilaus uudelleenohjataan myös siinä tapauksessa, jos asiakkaalla on Postin uudelleenohjaus käytössä. Tilausta säilytetään pakettiautomaatissa seitsemän vuorokautta, jonka jälkeen se palautuu takaisin lähettäjälle.

Postin noutopiste
Tilauksen toimitus Postin noutopisteeseen maksaa 4,90 €. Mikäli tilauksen arvo ylittää 75 €, on toimitus ilmainen. Tilausta säilytetään noutopisteessä seitsemän vuorokautta, jonka jälkeen paketti palautuu takaisin lähettäjälle.

Postin kotiinkuljetus
Tilauksen toimitus kotiinkuljetuksella maksaa 9,90 €. Mikäli tilauksen arvo ylittää 119 €, on kotiinkuljetus ilmainen. Posti on yhteydessä asiakkaaseen, kun tilaus siirtyy toimitettavaksi. Tilaus pyritään toimittamaan enintään seitsemän vuorokauden ajan, jonka jälkeen paketti palautuu takaisin lähettäjälle.

Budbeen kotiinkuljetus
Budbee kotiinkuljetus on saatavana  tietyillä postinumeroalueilla näillä paikkakunnilla: 

Helsinki, Espoo, Vantaa, Kauniainen, Kerava, Järvenpää, Tuusula, Tampere, Ylöjärvi, Nokia, Pirkkala, Turku, Kaarina, Raisio, Lahti, Jyväskylä, Vaasa, Joensuu, Kuopio ja Oulu.

Budbee toimittaa arki-iltaisin klo 16 - 22 välisenä aikana kotiosoitteeseen. Kotiinkuljetus ei ole mahdollista esimerkiksi yrityksen osoitteeseen. Budbee toimitus on 110 % päästökompensoitu ja fossiiliton.

Budbee Box pakettiautomaatti 
Budbee Box on 100% fossiiliton. Tilauksesi toimitetaan valitsemaasi Budbee Box pakettiautomaattiin. Kun tilauksesi saapuu, saat tekstiviestillä koodin, jonka avulla pääset noutamaan paketin laatikosta.

Valitessasi kotiinkuljetuksen tai pakettiautomaatin ilmoita puhelinnumerosi, niin saat SMS-viestin, kun kuljetusajankohta lähestyy. Viestissä on linkki toimituksen seurantaan ja muokkausta varten ja voit täyttää toimitukseen liittyviä lisätietoja (esim. ovikoodi, soita ovikelloa tai koputa oveen). Voit seurata ja hallinnoida toimitusta myös Budbee puhelinsovelluksella. 

Saat viestin kun vastaanotamme pakettisi verkkokaupalta ja kun olemme varanneet sille toimituspäivän. Toimituspäivänä saat tarkemman ajankohdan tunnin tarkkuudella, jolloin toimitamme paketin sinulle. Saat muistutusviestin vielä n. 10 minuuttia ennen toimituksen saapumista. Voit myös valita, että pakettisi jätetään oven ulkopuolelle, jolloin saat toimitetusta paketista valokuvan kuljettajalta ja tällöin tilaus merkitään toimitetuksi.

Budbeen asiakastuki auttaa seurantalinkin ja puhelinsovelluksen chat-toiminnon kautta sekä sähköpostitse osoitteessa support@budbee.com.

Toimitamme tilauksia vain Manner-Suomeen.

Maksutavat

Valitettavasti maksukortit ja mobiilimaksutavat ovat tilapäisesti pois käytöstä.

Verkkopankki ja luottokortit
Verkkopankki- ja luottokorttimaksut välittää maksunvälityspalvelu Paytrail. Voit maksaa sen kautta kaikilla Suomalaisten pankkien verkkopankkitunnuksilla. Paytrailillä voit maksaa myös yleisimmillä luottokorteilla.

Klarna-lasku – Maksa myöhemmin
Maksa myöhemmin Klarna-laskulla, saat 30 vuorokautta maksuaikaa tuotteiden toimituksesta. Laskulla maksaessasi maksusopimus on aina sinun ja Klarnan välinen.

Klarna-lasku – Pilko maksut
Voit maksaa ostoksesi osissa valitsemillasi kuukausiveloituksilla. Laskulla maksaessasi maksusopimus on aina sinun ja Klarnan välinen.

Paypal
Paypalilla maksaessasi maksusopimus on aina sinun ja Paypalin välinen.

Mobiilimaksaminen:

-Pivo
-Mobilepay
-Siirto

Maksusopimus on aina asiakkaan ja maksupalvelutarjoajan välinen.

Tilaaminen

Saat tilausvahvistuksen sähköpostitse ilmoittamaasi sähköpostiosoitteeseen, kun olet tehnyt tilauksen. Vahvistuksesta käy ilmi tilaamasi tuotteet ja niiden hinnat. Finlayson Oy pidättää oikeuden peruuttaa tilaus tai toimittaa se vajaana, mikäli saldo- tai teknisiä virheitä ilmenee.

Toimitusaika
Pyrimme toimittamaan tilaukset noin 2 - 4 arkipäivässä. Kampanja-aikana ja muissa poikkeustilanteissa toimitusaikamme on noin 3 - 10 arkipäivää. Pyrimme ilmoittamaan pitkittyneestä toimitusajasta aina selkeästi verkkokauppamme etusivulla.

Toimitusaika alkaa vasta, kun asiakas on saanut toimitusvahvistuksen sähköpostitse.


Tilauksen muuttaminen tai peruminen

Kun tilaus on tehty, siihen ei enää voi tehdä muutoksia. Mikäli haluat perua tilauksesi, ole yhteydessä asiakaspalveluumme sähköpostitse osoitteessa asiakaspalvelu@finlayson.fi. Jos tilaus on ehtinyt jo keräilyyn, sitä ei valitettavasti voida enää pysäyttää. Noutamaton tilaus palautuu toimipaikkapalautuksena takaisin lähettäjälle, jolloin siitä tehdään palautus ja rahat palautetaan maksutavan mukaan asiakkaalle. Mikäli asiakas on yhteydessä asiakaspalveluumme viikon kuluessa toimipaikkapalautuksesta, tilaus voidaan lähettää uudestaan asiakkaalle. Toimituskuluja ei palauteta, mikäli tilaus palautuu toimipaikkapalautuksena lähettäjälle.

Palauttaminen

Voit palauttaa tilauksesi käyttämättömiä tuotteita 30 päivän sisällä tilauksesta. Palautettava tuote tulee olla alkuperäisessa pakkauksessa. Vaatteiden kohdalla palautettavissa tuotteissa tulee olla alkuperäiset laput kiinnitettyinä. Tuotteiden tulee olla ehjiä, pesemättömiä ja käyttämättömiä, niissä ei saa olla hajuja, karvoja tai muita käytön jälkiä. Palautettavien vaatteiden tulee olla napitettu ja viikattu palautuslaatikkoon samalla tavalla kuin tilausta toimittaessa. Huomioithan, että hygieniatuotteilla, kuten kangasmaskeilla, tyynyillä tai peitoilla, ei ole vaihto- tai palautusoikeutta

Postin toimitus
Tuotteet voi palauttaa tilauksen mukana tulleiden palautuslomakkeen ja Postin palautustarran avulla. Pakkaa käyttämättömät tuotteet siististi pakettiin, laita täytetty palautuslomake tuotteiden mukaan ja liimaa palautustarra alkuperäisen osoitetarran päälle. Vie paketti lähimpään postitoimipaikkaan tai Smartpost-pakettiautomaattiin. Palautustarralla palauttaminen on aina ilmaista. 

Budbeen toimitus
Mikäli haluat palauttaa tilaamiasi tuotteita, voit tilata Budbee-noudon ovellesi samaa SMS-linkkiä käyttäen tai puhelinsovelluksella ja valita itsellesi sopivan noutoajan. Sinun ei tarvitse huolehtia palautustarroista tai -lomakkeista, sillä Budbee -kuljettajalla on palautustasi koskevat tiedot. 

Vaihtoehtoisesti voit palauttaa tuotteet normaalisti Finlayson-myymälään. Tuotteet hyvitetään aina asiakkaan käyttämän maksutavan mukaisesti, riippumatta siitä miten tuotteet palautetaan.

Reklamointi

Mikäli ostamassasi tuotteessa ilmenee vikaa, voit viedä sen mihin tahansa Finlayson-myymälään tai ottaa yhteyttä laadunvalvontaan osoitteessa reklamaatiot@finlayson.fi. Pyrimme aina ratkaisemaan reklamaatiotilanteet nopeasti. Riitatilanteissa sovelletaan Suomen lainsäädäntöä ja kuluttajasuojalakia. 

Tuote-arvostelut verkkokaupassa

Kaikki sivustomme tuotearvostelut on pyydetty ostaneilta asiakkailtamme. Asiakkaillamme on kaksi tapaa jättää arvostelu tuotteesta. 

1) Kun asiakas on tehnyt tilauksen verkkokaupasta, lähetämme asiakkaalle sähköpostin, jossa pyydämme arvostelemaan ostetun tuotteen. Jos asiakas arvostelee tuotteen ja lähettää arvostelunsa meille, se julkaistaan verkkokaupan tuotesivulla, jolloin se on näkyvillä myös muille verkkokaupan asiakkaille. Arvostelun yhteydessä näytämme asiakkaan etunimen sekä sukunimen ensimmäisen kirjaimen. Asiakkaalla on myös mahdollista kieltää nimensä näyttäminen tuotearvostelun yhteydessä, jolloin näytämme arvostelun nimettömänä.

2) Asiakkaalla on myös mahdollisuus kirjoittaa arvostelu verkkokaupassa tuotesivulla. Jättääkseen arvostelun verkkokaupan tuotesivulla asiakkaan tulee ilmoittaa sähköpostiosoite. Asiakkaan arvostelun aitouden vahvistamiseksi käytämme asiakkaan sähköpostiosoitetta yhdistääksemme sen tilaustietoihin.

Henkilötietojen käyttö

Tehdessäsi verkkotilauksia hyväksyt henkilötietojen käyttöehtomme, jotka löytyvät täältä.